dinsdag 10 maart 2015

SHOPLOG HEMA-KRUIDVAT

Hallo allemaal!

Vandaag ben ik hier met een 'mini-shoplog'.
Hij zal niet erg lang worden, aangezien ik niet veel producten heb om te laten zien,
maar ze zijn toch wel weer leuk, en daarom...

Let's get started!


Telkens ik bij mijn twee favoriete 'budgetwinkels' passeer, weersta ik nooit on binnen te wandelen.
Ik heb het over Hema en Kruidvat.
Bij Kruidvat kijk ik altijd naar de make-up en ook naar de shampoo's en douchegels. 
-wat een verslaving toch-

En ook bij Hema hebben ze super leuke spulletjes aangaande beauty, maar even leuk 
vind ik ook de kantoorspulletjes en benodigdheden voor bakken, vakantie, hobby én (gepersonaliseerde) fotoboeken

Wist je dat Hema zelfs in verzekeringen doet? Bezige bijtjes! 


                              Laten we beginnen met de productjes die ik bij Kruidvat kocht.                            




      


De L'Oreal Nude Magique Blur Cream.


Ik kocht dit product met heel hoge verwachtingen, met alle beloftes op de achterkant,
en het prijskaartje van €14,99.
Maar ik was zo naïef om te geloven wat de verpakking zei, en niet eerst enkele
reviews op te zoeken.
Toen ik thuiskwam en dit product uit ging testen, was het helemaal niet wat ik had verwacht en gehoopt.
Ik dacht dat ik  een 'wondermiddeltje' had gekocht dat je poriën bedekt en je een soort 'gephotoshopt' effect zou hebben, maar niets van dat!
Ook vet verschil met de 'light to medium skin' en de 'medium to deep skin' maakt totaal geen verschil.
Het product dat eruit komt is wel een beetje donkerder maar eenmaal je het uitsmeert
is er niks kleur meer te bespeuren...

Wat je dus eigenlijk krijgt is een 'oil control' primer, die wat silicone-achtig aanvoelt...
Dus ook niet ideaal om over heel je gezicht (in mijn geval) aan te brengen,
maar enkel op de vette deeltjes zoals de neusvleugels en tussen de wenkbrauwen.
En wat er nog eens bijkomt, voor mij heeft het geen enkel effect.
't Is niet dat mijn foundation beter blijft zitten dan dat ie al deed...


Wat me ook verbaasd is dat er 'titanium dioxide' inzit, wat bekent staat als een
-en ik citeer Wikipedia-  niet giftig, goed dekkend pigment dankzij de hoge brekingsindex van de kristallen, het heeft sterke optische eigenschappen zoals witheid en helderheid, het wordt gemakkelijk opgenomen in water, kunststoffen en bindmiddelen en beschermt de kwaliteit van de producten tegen de schadelijke gevolgen van uv-straling.

Het wordt gebruikt in verf, ook wegenverf, vulstof in papier, inkt, cement, correctievloeistof
 -weet je wel, wat je gebruikt om de inkt van je vulpen weg te halen-, rubber en glas!-
Een no-no wat mij betreft...



Volgend product is de 'MUA Matte Perfect Primer'.


Ook weer mogelijk om met en zonder foundation te dragen.
Het product zelf komt ook weer getint uit de verpakking, ziet er uit als een crème
en voelt heel zacht tot vettig aan.
In tegenstelling tot wat de verpakking zegt, matte, is mijn huid vrij glimmend 
nadat ik dit heb aangebracht.
Zoals het bovenstaande product niet voor heel mijn gezicht ideaal.

Het enige wat ik over dit product fijn vind, is de verpakking.
Een leuk tubetje met een mooi lettertype.

Meer kan ik hier eigenlijk niet over vertellen, omdat ik er niet 100% achtersta.
Ik kan alleen nog toevoegen dat ik hiervoor €5,99 heb betaald.





Dannnnn wat ik bij Hema heb gekocht!
Daar ben ik wel gek op :D

Een notebook en twee douchegels van het huismerk.

Ik ben heeeelemaal te spreken over de schuimende douchegels.


Ze ruiken niet alleen lekker in de douche, ze zijn ook superleuk qua textuur,
het is net scheergel!
Tevens zijn deze twee ook de enige schuimende douchegels 
in het assortiment, althans toch in mijn lokale Hema.
De rest waren allemaal 'gewone/normale' douchegels.

Persoonlijk vind ik niet veel verschil tussen de 'refreshing' en de 'caring'.
Ze zijn beiden gewoon heel erg aangenaam in gebruik,
en zeg nu zelf, ze mogen ook best gezien worden, niet?

Als het product op je hand 'pompt' is het gel, logisch, maar eenmaal je het uitwrijft met water
is het helemaal schuim.
-En veeeeeel schuim. Met 'een druk op de knop' kan je al makkelijk de helft van je lichaam wassen, dus je komt volgens mij echt wel een eindje met deze flacons-

Ik vind het normaal ook wel eens leuk als ik de gebruikte douchelgel achteraf nog even 'na-ruik' 
maar bij deze is dat niet het geval.
Natuurlijk als je echt aan me zou gaan snuffelen, ruik je wel wat je ruikt in de douche.

Over de prijs kunnen we kort en bondig zijn, €4.50 per stuk.
En dat is naar mijn mening een eerlijke prijs.




Wat ik ook nog kocht bij Hema is deze super leuke notebook.



Ook hierover kan ik kort zijn, want het is gewoon een super leuk boek.
Harde kaft met een toffe print/tekst op en lekker dik dus veel beschrijfbaar papier.
Lijntjes -wat ik altijd wel handig vind-, en een blaadje bovenaan elke pagina 
dat het toch weer speels en Hema-eigen maakt.

-Ligt het aan mij of is het gewoon telkens zonde om in een nieuwe schrift
te beginnen schrijven?-

In elk geval, €4,25 vind ik niet duur voor wat je krijgt.





Ik ben in elk geval weer een happy shopper, en deze spulletjes gaan bovendien
 weer leuk staanop mijn make-uptafel, bureau en in de badkamer!

Wat zijn jouw favoriete budgetwinkels?
Heb jij ervaring met een van deze producten?
Laat het me dan zeker weten in de reactiebox!

See you next time.
xoxo