maandag 19 januari 2015

MAYBELLINE - BABYLIPS

Hi agaaaain!
15 januari is mijn pakje met BabyLips aangekomen and I'm exiteddddd!

Ik weet dat er al verschillende (lees: veel) blogberichten bestaan over de Babylipslijn, maar toch wilde ik er graag nog even mijn licht over schijnen.



Ik heb via bol.com alle zes de kleuren besteld die ze daar verkopen en dat zijn:
°Hydrate (de blauwe verpakking)
°Mint Fresh (In Nederlands heet deze blijkbaar 'Freshen')(de groene verpakking)
°Intense Care (de gele verpakking)
°Peach Kiss (de paarse verpakking)
°Pink Punch (de roze verpakking)
°Cherry me (de oranje verpakking)

First things first, want het moet gezegd worden:
de verpakkingen zijn GE-WEL-DIG!
Ook de samenstelling is zalig, ze brengen echt zo 'smooth' aan, net boter!
Het enige wat ik een beetje raar vind is... op de tubes staat: 'Alleen voor volwassenen',
Dus niet geschikt voor de zachte lippen van kinderen.

Laten we even alle balms overlopen.




Hydrate:
De tube is blauw met een lichtblauw opdruk.
De balm is wit, ruikt heel verzorgend en heeft de typische, citroenachtige geur.
Op de lippen zie je niet veel, alleen een lichte glans.

Mint Fresh:
De tube is groen met een paarse opdruk.
De balm is ook weer wit zoals bij de Hydrate en hij
- of zij, want heeft er ooit al iemand uitgezocht of lipbalms mannelijk of vrouwelijk zijn?
 Ik gebruik voor de makkelijkheid nu gewoon 'hij' -
ruikt wat muntig (zoals de naam alvast verklapt),
Ook weer zoals de Hydrate is ie zo goed als onzichtbaar.

Intense care:
Er staat een sterretje achter de naam, maar heb nog niet uitgedokterd waar dat juist voor staat.
De tube is in elk geval geel met een oranje opdruk.
De balm daartegenin is wéér wit en de geur ook weer heel verzorgend. Hij heeft een beetje een amandeltoets.
Op je lippen is ook deze balm weer onzichtbaar.

Peach Kiss:
Paarse tube met oud roze letters en dat verraadt ook welke kleur ie op je lippen zal toveren.
En inderdaad, je lippen worden helemaal oud roze, beetje bruinig.
Hij ruikt een beetje naar snoepjes (zal naar perzik zijn maar ik herken die geur er niet direct in).

Pink Punch:
De tube is roze met gele letters en de balm zelf is echt Barbieroze.
De geur is zo lekker! Een beetje naar fruitdrank (punch), doet me ook wat denken aan passievrucht.
Ook op je lippen is het een pareltje met de felle, lichtroze kleur.
Best opvallend, en superlekkere geur!
(Eén van mijn favorieten!)

Cherry me:
De oranje verpakking met donker roze opdruk, is mijn tweede favorietje.
De balm zelf is donkerroze, bijna rood en hij ruikt zalig naar die kersensnoepjes die je heel secuur opeet. Eerst het ene kersje, dan het andere, en dan pas het steeltje.
-Ik kan niet de enige zijn die dit zo doet, toch?-
Ook op je lippen is ie zoals in de verpakking, mooi glanzend en donker roze.



Naar het schijnt is er ook nog een zevende Babylips van deze collectie, namelijk de 'Grapevine'.
Daar ben ik spijtig genoeg nog naar opzoek!
Maar als ik die ook bij de familie heb, schrijf ik er zéker over!



Wat ik zo super vind aan de Babylips, zijn wel een paar dingen.
Ze zijn niet zomaar vettig.

Er zitten heel wat voedende ingrediënten in zoals collageen, wat dient om een beschermlaag te geven.
(Weetje: Collageen wordt ook veel gebruikt bij plastische chirurgie!)

Ook bevatten de Babylips honing, wat voedend, helend, verzachtend, hydraterend én oxidatieremmend werkt.
Al sinds de tijd van Cleopatra wordt honing gebruikt om wonden te verzorgen en onze dierbare huid te laten glanzen.
(Zo zie je maar, honing is niet enkel om in thee te doen.)

Ook sheaboter is een onderdeel.
Sheaboter is een vet dat uit noten van de sheaboom is geperst.
Het smelt bij lichaamstemperatuur en dat is dus de reden waarom de balm in de tube hard is, en op je lippen zo vettig.
Met al zijn verzachtende eigenschappen en vitamines zoals A, E en F, kan de sheaboter ook gebruikt worden bij tal van andere doeleinden zoals striae, littekens, maar even goed puur als zonnebescherming of als aftershave.
Je staat er misschien van versteld, maar ook bij droog / beschadigd haar en droge- en zweet-voeten doet de sheaboter zijn dienst!

Ook hebben de Babylips factor SPF 20,
wat de lippen genoeg bescherming geeft tegen de schadelijke UV-stralen!





Natuurlijk zijn deze 6 niet de enige Babylips die Maybelline heeft gemaakt.
Er zijn nog andere collecties zoals 'Electro'.
Deze lijn ziet er heel fel en neon uit, maar (gelukkig miscchien) vrij transparant op je lippen.

De 'Electrolijn' bestaat uit:
Pink Shock - Fel roze & geurloos
Fierce n Tangy - Geel & citrusgeur
Oh! Orange - Oranje & sinaasgeur
Strike a Rose - Roze & snoepjes/bloemengeur
Minty Sheer - Groen & muntgeur
Berry Bomb - Paars & bessengeur

Ook hebben ze een extra helende lijn, namelijk de 'Dr Rescue' lijn.
Bestaat ook uit zes balms, en dat zijn:
Berry soft, Too cool, Pink me up, Just Peachy, Smoothing Sorbet en Coral Crave.
Ze hebben allemaal een licht roze tint en sommige zijn bijna transparant zelfs.
Deze collectie heeft de eigenschap van super genezend en verzachtend te zijn.
Ze beloven te verzachten binnen 1 minuut, en genezend te zijn in 1 week.
Deze Babylips zijn samengesteld met eucalyptus, limoen en ook weer honing,
en dat lijkt mij een hemelse combinatie, ook qua geur!

We zijn nog niet klaar, want ook de vijf-delige Pink'ed limited edition is uitgebracht.
(Als die nog érgens te koop is, please let me know!)
Deze bestaat uit:
Blush Burst - Licht roze
Pop of Pink - Licht paars
Mad for Magenta - Licht magenta
Rose Rush - Romantisch donker roze
Very Berry - Paars


Tot slot hebben we de Crystal-collectie met de balms:
Crystal Kiss - Transparant
Gleaming Coral - Oranje/Coraal
Pink Quartz - Fel roze
Mirrored Mauve - Mauve
Twinkling Taupe - Beige/Taupe



Ik ben nog steeds opzoek naar al die collecties, en zodra ik ze bij de familie heb kunnen verwelkomen, schrijf ik er zéker en vast ook een review over!
Ik ben helemaal verkocht aan de Babylips!

Jij ook?
Laat het zeker weten in de reactiebox!