donderdag 22 januari 2015

LOW BUDGET: HYPE - BB CRÈME

Hallo iedereen!

Vandaag weer een make-upproduct waarover ik schrijf,
en om precies te zijn de BB-cream van Hype MAKE-UP.

Fotobewerking: Picasa

Hype is de tweede brand van Lesley Ann Poppe, haar eerste is La-Secrets,
Die lijn bestaat nog steeds, maar is meer bedoeld voor professionelen.
Wanneer ze dan de vraag kreeg om een lower-budget product te maken in hetzelfde genre, deed ze dit ook blijkbaar met veel plezier.

De verpakking van de producten zien er quasi hetzelfde uit,
alleen staat er in plaats van LA Secrets, Hype.

De verpakkingen zien er mooi uit, vrij luxueus.
Het enige wat ik persoonlijk een beetje verrassend vond, is dat deze lijn
enkel en alleen te koop is bij Blokker...
Naar mijn idee was het meer logisch geweest als de producten aangeboden werden
in een winkel zoals Kruidvat of Di.
Kruidvat heeft al een groot make-upassortiment en Di is grotendeels ook een make-upwinkel.
Maar goed, Blokker dus.
Voor een héél voordelige prijsje van amper €12 euro per flesje,
heb je al een goede 'Basic BB-Cream'.




Ook de verpakking is voor 12 euro van heel goede kwaliteit.
Een stevig doosje, mooie print!
Als je het opent, tref je een doorzichtig flesje aan, van mat hard plastiek.
Het ziet er zelfs uit alsof het glas is.
De dop is vrij groot, en net als het flesje heel stevig en niet buigzaam.
Daaronder zit een mooi pompje en als je dat volledig induwt,
heb je bijna genoeg voor je hele gelaat.
(Lees: bij eerste gebruik kan het lijken alsof het pompje kapot is.
Er komt soms lang niets uit, ook niet als je ermee gaat schudden.

De tip is dan om het pompje er eens af te draaien en er weer op.
Het is (denk ik, aangezien het bij beiden van mijn flesjes is)
normaal dat er geen darmpje aan het pompje hangt.

Ik denk dat er onderaan een plaatje zit, dat telkens meer naar boven wordt geduwd.
Daarom is er geen darmpje nodig.)


In de winkel stonden de tinten 'Light' en 'Medium', tevens ook de enige,
en aangezien ik een foundation had aangebracht die ochtend,
kon ik niet op mijn gezicht testen welke de beste was voor mij.
Ik besloot dan maar om ze beiden te kopen, want voor sommige merken
heb een lichte huid, en voor andere dan weer een....gemiddelde?
Nu ik ze beiden heb, meng ik ze ook samen op mijn gezicht.

Op de plaatsen waar ik normaal een highlight aanbreng, breng ik dan die lichtste kleur aan,
en op de rest de medium.
Wanneer ik deze dan blend, met de beautyblender van Real Techniques,
geeft dit een mooi en natuurlijk resultaat.
Om het geheel af te maken breng ik met mijn powderbrush van Teal Techniques,
de transparante poeder
'PREP+PRIME TRANSPARANT FINISHING POWDER'
van MAC-Cosmetics.
-> Overigens ook mijn grootste favoriet inzake poeder.
De poeder is super zacht, ziet eruit en voelt als poedersuiker,
het potje heeft een handig formaat, en het dekseltje heeft
mooie glinsterende afwerking.

-Verona, we wijken af van het onderwerp!
Sorryyy!-


De verpakking van de BB crème beschrijft het product als een waterbestendige High Definition Foundation, die voor een goede dekking zorgt en fijne lijntjes en oneffenheden bedekt.
Waterbestendig zou ik niet zo letterlijk nemen.
Als je zoals ik een bril draagt en een beetje begint te zweten op je neusbrug,
 haalt dit ook het product weg.
Finishpoeder helpt dit te voorkomen maar ook niet 100%.
Ook het feit dat er in de beschrijving 'foundation' staat, is niet helemaal juist.
Een BB Crème is tenslotte geen volwaardige foundation, eerder een product
dat ervoor zorgt dat je huid er gaver en egaler uitziet.
Een BB crème kan je nooit de volledige dekking geven als een foundation.

Bij deze staat er aangeraden om aan te brengen met je vingers of een foundation brush.
Ik vind persoonlijk dat aanbrengen met je vingers niet zo'n goeie methode is.
Het product veegt ook uit over je vingers, en zo verlies je meer product.
Het beste, naar mijn mening, is om een beautyblender te gebruiken.
En best zoals het hoort.
Even onder de lauw/warme kraan houden, zodat het 'sponsje' helemaal vol water zit,
uitknijpen tot er geen water meer inzit, en dan het product erop 'spuiten'.
-Door eerst het water te laten absorberen, zorg je ervoor dat je beautyblender niet het product opslorpt in plaats van het over je gezicht 'uitsmeert'.
Dan kan je evengoed je vingers als tool gebruiken.-


Ook een foundationbrush werkt prima.
Ik gebruik dan een stippel brush van Mac, de 188 Small Duo Fibre Face Brush
of de 190 Foundation Brush.

Deze BB Crème is voor mij nu de ideale 'fondation-vervanger'
als ik last minute ergens heen moet (winkel/postkantoor/...),
maar me niet helemaal wil uitdossen.
Gewoon basic, wenkbrauwen, naturelle ogen, lippenbalm,
 deze BB cream, poedertje over en KLAAR IS KEES!
Ik bedoel Verona natuurlijk.





Ik hoop dat jullie deze post weer interessant vonden,
en misschien wel iets hebben bijgeleerd.

Wat moeten we onthouden?
BB crème is geen foundation.
Ook BB crème verdient een brush of beautyblender om aangebracht te worden.
En fijne make-up hoeft niet altijd veel te kosten!

Wat is jouw favoriete of nieuwe BB crème?
Laat het zeker weten in de reactiebox!